Direktlänk till inlägg 27 januari 2009
Med den senaste anstormingen av läsare påmindes jag om att jag faktiskt inte har så stor koll på vilka det är som läser min blogg och inte. Vissa gånger förvånas jag när folk berättar att dom läst något jag skrivit och andra gånger får jag reda på att människor som jag varit övertygad om att dom läser min blogg faktiskt inte gör det. Dom enda ledtrådarna jag får är dom i form av kommentarer, dels här på bloggen, men också "IRL" eller på MSN. Jag vet själv att det är ganska sällan jag kommenterar det jag läser av andra, och därför sluter jag mig till att det finns dom som läser vad jag skriver men aldrig kommenterar. Sen antar jag att vissa läser sporadiskt, vilket framgår tydligt i besöksstatistiken dom gånger jag har någon väldigt märklig titel på mina inlägg.
I alla fall fick jag igår plötsligt lust att skapa en Facebookgrupp för dom som ibland läser och förhoppningsvis uppskattar det jag skriver. Jag hoppas att du som läser vill gå med!
Denna gångna helg och kommande vecka har, och kommer att, domineras av skolarbete. Under arbetet med samhällskunskapen har jag ägnat timmar åt att läsa igenom grundlagen, FN:s konvention om de mänskliga rättigheterna, Europakonventionen och även viss annan lagstiftning rörande den personliga integriteten. Jag har dock kommit fram till att skyddet i den sistnämnda är så utspritt och svårt att överblicka att jag tvingas utelämna större delen av det i min uppsats. Att läsa lagtexter är förvisso väldigt tungt, men samtidigt väldigt lärorikt. Jag hoppas dock att arbetet ska flyta på lite snabbare nu när jag ska gå över till att undersöka integritetsinskränkande lagstiftning och olika partiers ställningstagande i frågan. Hittills har arbetet mest handlat om att leta upp och citera utdrag ut lagstiftning, men nu kommer jag att kunna producera mer text själv, vilket ju alltid är roligt. Pressen på att den ska bli innehållsrik och läsvärd ligger dels i att det är en viktig del av kursen, men också i att det inte bara är läraren som önskar läsa den. Jag tröstar mig med att det är den sista av alla uppsatser/rapporter jag kommer skriva i gymnasiet. Den sista terminen jag måste slita på gymnasiet.. Men den blir nog inte alltför lätt. Det räcker ju inte med att man har massa kurser som behöver betygsunderlag under våren, dessutom tvingas man bry sig om det satans studentfirandet också, som ju måste följsa samma trista mönster år efter år. Varför inte hitta på något nytt och eget för, som inte blir så hypat och kommersialiserat? Äh, det är ett senare problem.. Var va jag nu då...? Juste, jag var vrålhungrig och skulle värma laxen när jag kom hem för en timme sedan, inte alls skriva blogg!
"Memory is what tells a man that his wife's birthday was yesterday." - Mario Rocco
Efter 30hp statsvetenskap på Göteborgs Universitet och 15hp statskunskap på Uppsala Universitet tänker jag ge mig på en jämförelse mellan universiteten och städerna, både var gäller själva undervisningen och den sociala tillvaron. Det bygger på min s...
Efter tre timmars lyckat tentaskrivande om svensk politik och förvaltning ställde vi oss utanför tentasalen för att snacka, frysa ihjäl och skratta åt alla som inte lyckades få upp dörren när dom skulle gå ut (fanns en lapp om att man skulle trycka p...
En kamrat i gymnasiet var ganska dålig på att hålla sig till skrivregler, slarvade med meningsbyggnad, missade lite punkter och särskrev titt som tätt. Detta till trots bloggade han, och han bloggade relativt framgångsrikt. Många var vi som vek os...
Aktuell status: Småont i högeraxeln efter att på parkouren ha gjort för många ”kongs” (kasta sig framstupa över i detta fall en hög plint och liggandes på mage i luften skjuta ifrån ordentligt med armarna mot plinten för att flyga läng...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 | 4 | ||||||
5 |
6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 |
|||
12 | 13 |
14 | 15 |
16 | 17 | 18 |
|||
19 | 20 | 21 |
22 | 23 |
24 | 25 |
|||
26 |
27 | 28 |
29 |
30 | 31 | ||||
|